Pare mic in poza dar daca urcati pe scari va veti razgandi |
Parisul este impartit in 20 de arondismente, iar hotelul nostru era in 17. Urma sa ajung pentru a doua oara in Orasul de pe Sena, prima data fusesem cu autocarul in 2010 intr-o excursie de doua zile. Atunci a fost destul de obositor, drumul de 12 ore a fost parcurs noaptea iar ziua am avut la dispozitie pentru vizitarea orasului. Astazi daca ar trebui sa ma reintorc in Paris probabil ca as alege TGV-ul (trenul de mare viteza) care ajunge din gara centrala din Torino(Porta Susa) la Paris(Gare du Lyon) in 5 ore, sau poate as incerca noul zbor Blue Air TRN- CGD algerea finala fiind facuta in functie de pret in principal.
Asadar pe 23 decembrie eram in aeroportul din Torino, unde era soare si nici o urma de zapada. Totul a decurs conform planului si dupa circa o ora si un sfert aterizam pe aeroportul din Beauvais la circa 75 de kilometri de Paris. Acest aeroport este folosit in special de companiile lowcost, evitand astfel costurile mari de pe aeroporturile principale Charles de Gaulle sau Orly. Daca deasupra Alpilor peisajul era incantator, culmile muntilor fiind acoperite de zapada, in Franta vremea era ca de sfarsit de octombrie. Odata iesiti din aeroport am mers pana la statia de autobuz aici existand un shuttle bus care face legatura cu nordul Parisului, mai multe detalii pe site-ul aeroportului Beauvais. Dupa o ora si un sfert am ajuns la Paris la Porte Maillot vizavi de Hotelul Concorde la Fayette, iar ca o curiozitate am platit mai mult biletul de autocar decat cel de avion(mi s-a mai intamplat si la Bruxelles/Charleroi tot cu Ryanair). In prezent biletul costa 29 de euro de persoana dus/intors pentru un adult. Din Romania spre aeroportul din Beauvais(BVA) zbora Wizz Air de la Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Craiova, Sibiu si Timisoara si Blue Air de la Bucuresti, Iasi, Constanta(in sezonul estival). Pentru cei care ajung la Paris pe aeroportul Charles de Gaulle(CGD), Tarom si Air France avand zboruri directe din Bucuresti, posibilitatile de transfer catre centrul orasului sunt multiple: tren(RER), autocar direct, autobuz de oras, mai multe detalii aici. Cetatenii romani pot calatori in Franta doar cu ajutorul unui Pasaport sau Carti de Identitate valabile. Intrarea Romaniei in Uniunea Europeana in 2007 a facilitat calatoriile romanilor prin Europa, nemaifiind nevoie de vize si cozi pe la ambasade. Odata ajunsi in Paris exista diferite mijloace de transport in comun, care deservesc obiectivele turistice, dar cel mai eficient e metroul. Biletele se pot cumpara de la automate din statii, existand si posibilitatea de a plati cu cardul. Daca nu va place sa umblati prin sistemul subteran francez exista si autobuze. In Franta am observat ca urcarea in autobuz se face doar prin fata pe la sofer, unde prezinti biletul/abonamentul si il convalidezi. Astazi e mult mai simplu cu ajutorul telefoanelor performante si a internetului in roaming sa te deplasezi chiar si in strainatate. O harta a Parisul o puteti gasi aici, Google oferind si posibilitatea salvarii hartilor offline prin Google Maps. Nu m-am gandit sa vizitez Parisul cu masina dar daca exista doritori care vor sa inchirieze o masina o pot face direct in aeroport unde o si pot preda. Sugerez marile firme de rent-a-car gen Hertz, Avis, Europcar care au o gama vasta de modele si preturi. Important e ca hotelul ales sa beneficieze de parcare privata pazita iar la preluarea masinii sa faceti poze si sa cititi bine termenii contractului. Traficul in Paris este unul intens, in special pe marile bulevarde dar as spune ca nu se compara cu Londra. Capitala Frantei are o populatie de peste 12 milioane de locuitori plus alte cateva milioane de turisti care il viziteaza de-a lungul anului. In functie de numarul de zile avute la dispozitie si a ce va intereseaza sa vizitati va puteti face un itinerar sau puteti sa hoinariti pe marile bulevarde descoperind astfel locurile de major interes.
Vedere spre varf de la etajul al doilea al Turnului Eiffel |
Cand ma gandesc la Paris imi vin in minte numeroase obiective turistice, dar primul este Turnul Eiffel, asa ca am pornit spre turn pe jos pe strazile frumos luminate de Sarbatori. Turnul Eiffel este cea mai vizitata atractie turistica din lume care nu are intrare gratuita fiind escaladat de circa 7 milioane de turisti anual. Dar cel care a devenit peste ani "Simbolul Parisului" nu a fost dintotdeauna pe placul parizienilor, ei considerandu-l nepotrivit. A fost in special pe placul turistilor straini care apreciau arhitectura franceza. Cum am studiat limba franceza inca din clasa a II-a, iar din clasa a V-a pana in a VIII-a am facut franceza intensiv, cei 30 de elevi fiind impartiti in doua grupe fiecare avand alta profesoara, imi aduc aminte despre manualele de limba franceza si despre arhitectul Gustave Eiffel cel care da si numele turnului. Cum si doamna diriginta era tot de limba franceza pot spune ca m-a marcat aceasta experienta. Turnul a fost construit in doi ani de circa 300 de muncitori si a fost inaugurat in 1889. Compus din 18.000 bucati de otel era la acea vreme cea mai inalta constructie cu ai sai 320 de metri. Initial turnul nu era deschis turistilor decat pana la al doilea nivel. Astazi lucrurile s-au schimbat, dar daca vreti sa urcati in turn trebuie sa va inarmati cu o rabdare de fier ca sa infruntati cozile lungi de la casele de bilete situate la picioarele turnului. Va sfatuiesc sa va cumparati bilete online din timp (ceea ce noi nu am facut din pacate) de pe site-ul oficial www.toureiffel.paris , astfel veti economisi timp si veti avea posibilitatea sa ajungeti si in varf mult mai usor. Mai ales in perioada Craciunului cand sunt foarte multi turisti la casele de bilete nu prea se vand tichete pentru ultimul etaj. Se pot cumpara bilete pentru lifturi sau pentru accesul pe scari pana la al doilea etaj. Intre al doilea si al treilea etaj urcarea se face doar cu liftul, accesul fiind limitat. In prima seara am stat la rand cam o ora si am cumparat bilet doar pana la al doilea etaj, nefiind disponibile bilete pentru varf. Turnul Eiffel a fost inclus in Patrimoniul Unesco in anul 1991 si va sfatuiesc sa il vizitati atat ziua cat si noaptea, peisajele fiind la fel de spectaculoase.
In acea perioada Parisul nu cunoscuse inca furia atentatelor teroriste, securitatea in jurul principalului obiectiv turistic nu era atat de evidenta. Orasul este unul multicultural in Paris traind o comunitate importanta de imigranti, marea majoritatea venind din China si de pe continentul african, in special din tari foste colonii franceze.
Celebra piramida a muzeului Louvre |
Traseu turistic autobuz linia rosie |
Arcul de Triump este monumentul construit in 1836 care se afla la intersectia a 20 de bulevarde, unul dintre ele fiind Champs-Élysées asa ca e greu sa il ratezi. Se poate vizita pe timpul zilei, existand posibilitatea sa urcati pe acoperisul lui contra unei taxe de 12 euro. Dar ce poate fi mai frumos decat o plimbare intr-o zi cu soare pe celebrul bulevard Champs Elysees. Aveti toate sansele sa va intalniti cu personalitati atat frantuzesti cat si internationale. Noi de exemplu l-am recunoscut pe actorul Florin Piersic cu a sa eleganta desavarsita. Seara in schimb la Tragul de Craciun a coborat dintr-o masina fotbalistul nationalei Frantei Djibril Cisse fiind inconjurat imediat de circa 200 de persoane dornice de poze si autografe. Parcurgand Champs Elysees de la Arcul de Triumf veti ajunge la Obeliscul egiptean din Place de la Concorde, unde veti gasi si o Roata Panoramica(Marea Roata) e drept nu asa spectaculoasa ca la Londra.
Obeliscul egiptean din Place de la Concorde |
O alta zona a Parisului care nu trebuie ratata este cartierul Montmartre situat in partea de nord, fiind cel mai inalt punct al orasului, celebru prin cafenele si atelierele multor artisti renumiti. Pe colina cu acelasi nume se gaseste Bazilica Sacre Coeur. La frumoasa Biserica construita in 1871 se poate ajunge cu funicularul sau urcand cele 299 de scari. Zona este plina de turisti, de pe scarile bisericii avand o panorama incantatoare asupra orasului. Merita vizitata si bazilica, in interior accesul fiind gratuit. Tot in zona de nord a orasului se gaseste si "Moulin Rouge", cel mai ieftin bilet la cabaret fiind de 102 euro. Si cum se lasa seara pentru o cina romantica in Ajunul Craciunului, zona Montmartre este perfecta pentru un restaurant chic.
Poate cel mai frumos pod din Paris,Podul Alexandru al III-lea |
Astfel am descoperit cel mai frumos pod peste Sena, Podul Alexandru al III-lea decorat cu felinare si ingeri. La capetele podului sunt statui poleite in aur. Interesant este ca fiecare ornament al podului a fost creat de artisti diferiti. Podul reprezinta simbolul prieteniei ruso-franceze denumirea fiind data dupa numele tatalui Tarului Nicolae al Doilea. Incet incet s-a lasat ceata spre seara, si cum eram pentru ultima seara in Paris ne plimbam prin zona Turnului Eiffel si Champs de Mars si nu eram decisi daca sa mai urcam sau nu. Dar surpiza, dintr-o data pe monitoarele de la casele de bilete a aparut un anunt in franceza si engleza ca aveau bilete si pentru Top(ultimul etaj) dar ca vizibilitatea este redusa. Sincer imi doream foarte mult sa ajung pana in varf si dusi am fost. Daca pana la primele doua etaje accesul se face rapid, pentru ultima parte exista un singur lift si am fost cam inghesuiti. La ultimul etaj se putea servi un pahar de sampanie autentica pentru 15 euro. Din pacate ceata nu s-a risipit si nu am vazut mare lucru, in afara de releele amplasate chiar in varful turnului. Dupa circa 15 minute am coborat la doilea etaj.
In turnul Eiffel exista doua restaurante exclusiviste, rezervarile pentru o masa facandu-se cu mult in avans, pretul unei cine depasind 200 de euro de persoana. De la al doilea nivel pana la primul am luat-o pe scari. La primul nivel al turnului parizienii au organizat un patinoar, cu brad de Craciun, vin fiert si muzica live cu dj. Foarte frumos. dar cum orele in turn treceau fara sa ne dam seama am decis sa mergem spre hotel. Pentru ultima seara am schimbat hotelul si am stat intr-un Best Western de 3 stele langa Porte Maillot, astfel eram la doi pasi de statia de autocar care ne ducea inapoi in aeroport la Beauvais.
Promovarea regiunii Les Haute Alpes |
Mai jos am ales cateva poze despre cum am perceput noi capitala Frantei de Craciun:
Pe aeroportul din Torino Caselle soare si nici o urma de zapada |
Zborul cu Ryanair deasupra Alpilor |
Ne pregatim de aterizare la Beauvais |
Hotel Batignolles |
#rezist |
Pe Podul Alexandru al III-lea |
Strada Bucuresti din Paris |
2 in 1 |
Nu prea pare a fi o atmosfera de decembrie |
Arcul Caruselului |
Interiorul Muzeului Louvre |
Croaziera pe Sena |
Preturile la Turn in decembrie 2011 |
Trocadero vazut de la etajul al doilea al turnului Eiffel |
Alex & Gustave |
Vedere panoramică din Turnul Eiffel |
Cand e ceata devine inutil |
Banner de promovare a Craciunului in regiunea Alsacia |
Trafic pe Bulevardul Champs-Élysées |
Turnul Eiffel vazut de la Trocadero |
Champs-Élysées vedere spre Arcul de Triumf |
Parisul e gata de sarbatoare, mai lipseste doar zapada |
Louis Vuitton |
Catedrala Sacre Coeur |
Celebrii pictori din carterul Montmartre |
Turnul Eiffel văzut din Champ de Mars |
Catedrala Notre Dame |
Opera din Paris |
Sena |
Disneyland |
Ziua turnul cu varful in ceata |
Si noaptea stralucitor dar cu varful in ceata |
Hotelul Concord aflat la periferia orasului |
Un Boeing Ryanair la Paris Beauvais |
Suveniruri de la Paris |
Ilustrata cu muzeul Luvru |
Si un magnet de frigider pentru colectie |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu